středa 5. listopadu 2008

Crémant Blanc de Noir 2006 a dva inzeráty

Máme doma „bezmasý týden“, takový malý experiment, kdy se pokoušíme alespoň těch sedm dní obejít bez kusů hovězího a slaniny. Jde to blbě, zajít na polední menu v blízkém okolí kanceláře je prakticky nemožné. A k těm různorodým zeleninových jídlům podle všeho i v tyhle chladné dny padne pár bílých vín a nějaká ta šumivka, hutná červená si syslím k jiným pochoutkám :o) Jako první šel do sklenek crémant (více o tomto pojmu ve starším článku) „bílé z tmavých“ od Vinselektu Miloše Michlovského, klasická šumivka vyrobená z blíže nespecifikovaných modrých odrůd (Pinot Noir?) ročníku 2006. K otevření téhle lahve mne nakopl článek o degustaci Michlovského a následné komentáře na O Víně. Vlastně mnohem častěji, než že bych si podle nějaké recenze (ať již na webu nebo v časopise) víno koupil, to ve mně vyvolá náladu již vlastněné vylovit z chladničky a otevřít, což byl i tento případ.

Víno je v baňaté průhledné lahvi, agrafa držící korek je volně vidět, viněta je plastová a poněkud pokroucená, zadní nálepka navíc světle oranžová s bílým potiskem, takže blbě čitelná. Ale dozvíme se, že jde o „extra brut“, obsah alkoholu 12% a nějaké ty senzoriky i doporučení k jídlu. Víno ve sklence vytvoří bohatou hustou pěnu, ale poměrně hrubou, „jarovou“, i později perlí hodně intenzivně. Vůně je především ovocitá (maliny) s kvasnou linkou, přímočařá. Tento projev přechází i do výrazné chuti, pěkně suché a čisté (ale extra brut bych netipoval ani omylem, spíše brut na jeho druhé polovině limitu obsahu cukru, možná mate ta „sladká“ ovocitost), projev je poměrně dlouhý a v závěru trochu hrubší. Nejsou to špatné bublinky, ale jen o něco dražší (tohle stálo zhruba 230,- Kč) ročník 2005 klasické směsi Pinotu a Chardonnay stejného výrobce má o hodně lepší strukturu i aromatiku a klasičtější projev, pokud hledáte dobrý domácí sekt, sáhl bych po tomto. Právě chutnaný vzorek je spíše jednoduché a docela zábavné pití, ale postrádá nějakou drobnost navíc, kvůli které bych si ho koupil znovu.


A ty inzeráty? První se týká Pinot-Chardonnay 2005 z Dobré Vinice. Bohužel jsem zjistil, že mám poslední láhev a u mých obvyklých dodavatelů už není. Na trh momentálně vstupuje ročník 2006 (moc pěkná viněta a nový název „Quatre“, brzy přechutnám) a k dispozici jsou i nulačtyřky, ale ročník 2005 nějak ne. Nevíte někdo, kde bych ho sehnal? Případně… neodprodáte někdo pár (dobře skladovaných) lahví? Alespoň kartónek? :o)

No a ten druhý je takový složitější. Nechcete mne někdo třeba zaměstnat? :o) V dubnu příštího roku mi (konečně!) z valné většiny skončí mé současné pracovní závazky a jestli neseženu nějakou fajn (= zajímavou, dohledu nad vývojem a občasného vlastního programování webových aplikací mám plné zuby, leda by to byl nějaký nový sofistikovaný vinný web) práci, tak se nejspíš totálně zruinuji pološíleným podnikatelským záměrem, což by vás všechny jistě mrzelo, protože bych neměl na víno a musel přestat psát tenhle blog ;-) Zatím to úplně aktuální není, do toho dubna mám práce a starostí víc než dost (a kdo ví, co všechno se ještě stane a změní), ale každopádně můj mail jde snadno dohledat v profilu a klidně pište :o)

P.S. O pravidelně volném (pokud jsem dobře informován, tak pan Jemelka jej též opustil) místě šéfredaktora Víno & Styl vím, to mi nedoporučujte :o) Mám obavu, že bych jej musel strašně rychle opustit pro něco jako „zásadní neshody s jeho vydavatelem“ :o)

Komentáře používají Disqus