pátek 11. ledna 2008

Degustační držák na víno

Jak se z vína stává stále více „trendy“ nápoj, tím častěji se na našem trhu objevují všemožné vychytávky, které žádnému opravdovému nadšenci „nesmí chybět“. V týdnu mi jako dárek dorazila jedna z nich, speciální držák na OIV sklenku pro účely degustací. Podrobil jsem tento výrobek krátkému zatěžkávacímu testu. Aneb zase je tu pátek :o)

Než se pustím do nějakého popisu osobní zkušenosti, doporučím mrknout se na instruktážní video přímo od dovozce. Je to švanda!

Realita je taková, že držák Le Festi’verre skutečně funguje, „teleshoppingové“ video tedy nelže. Což nebývá pravidlem, pro zájemce zde seznam „10 nejsměšnějších lživých reklam“ :o) Testována byla „základní variantu“ pro běžnou OIV sklenku (existuje ještě variabilní pro různé velikosti) a při nalití degustační dávky (tj. ne půl deci) je možno se celkem volně hýbat (i docela prudce), naklánět a máchat rukama, aniž by se víno vylilo. Na „chodících“ degustacích mám dost často problém, že není kam si sklenku odložit při psaní poznámek. A ještě horší je to při focení, kdy se i pohybuji po místnosti. Tohle zařízení problém docela slušně řeší. Komplikace je jen v tom, že sklenička v držáku zavěšeném na krku vypadá, tedy alespoň dle mého názoru, docela pitomě. Na druhou stranu – pokud to přispěje ke kvalitě poznámek a „komfortu“ na degustaci, tak proč ne. I když mám tedy obavu, že jestli budu na degustaci s tímhle výrobkem jediný, nejspíš mi to na příjemném pocitu nepřidá :o)

Bohužel nemám fotku, ale jistou domácí náhradu tohoto držátka jsem opakovaně viděl na Putování po vinicích se Znovínem Znojmo. Hned několik účastníků tam mělo koštovačku na krku zavěšenu v nějakém zařízení. Potkal sem varianty z drátků, látkové i háčkované. Sice to vypadalo trochu směšně, ale v některých momentech jsem jim záviděl. Tak kdo ví, třeba se Le Festi’verre v našich končinách ujme :o)

Domácí stránky produktu, www.festiverre.cz, dle všeho zatím ještě nefungují. Případní zájemci si ale mohou zjistit další informace u dovozce (kontakt u instruktážního videa) či na oficiálních stránkách výrobce.

Komentáře používají Disqus